Skip to content

Blendow Groups kvalitetspolicy

Vårt kvalitetsarbete

Blendow Group utvecklar kurser, förmedlar nyheter och erbjuder ett brett tjänsteutbud kopplat till juridiken. Kvalitet är vår främsta drivkraft för att tillgodose våra kunders högt ställda förväntningar.

Medarbetare inom Blendow Groups affärsområden; BG lnstitute, Lexnova, Dagens Juridik, Legal Career och Allt om Juridik ska leverera på en hög och jämn nivå enligt våra fem hörnstenar: Kunskap, Energi, Attityd, Entreprenörskap och Laganda. För att säkerställa detta går samtliga nyanställda igenom en noga planerad och anpassad introduktion under sin första anställningstid. Härutöver uppdateras hela organisationen kvartalsvis om företagets utveckling och status.

Kundfokus
Vår kärnmålgrupp är yrkesverksamma jurister eller personer som i sin yrkesroll behöver uppdatera sig inom juridiken. Våra kunder har högt ställda krav på korrekt, saklig och snabb information. Vi utgår alltid ifrån vad våra kunder behöver och hur vi kan hjälpa dem i deras arbete. Vi presenterar lösningar som är anpassade utifrån kundens behov och ekonomiska situation. Det vi levererar ska lägga grunden för långsiktiga relationer där kunden ska uppleva att de får ett stort mervärde av våra produkter och tjänster.

Kvalitetsmål
Hos oss får kunden kunskap som gör skillnad. Våra kvalitetsmål är tydliga och mätbara, och vi jobbar kontinuerligt med hur vi ska nå och vidareutveckla målen. Vi sätter alltid kvalitetsmålen i relation till vad våra kunder vill ha och hur vi kan leverera det på bästa möjliga sätt. Våra produkter och tjänster levereras med en tydlig pedagogik där kunden upplever att den tillgodogör sig information och kunskap som direkt kan omsättas i praktiken. Vi har som ambition att leda utvecklingen inom vår bransch och agera som ett föredöme för andra.

Kunskap
Kunskapen hos våra medarbetare är vår främsta tillgång och varje medarbetare har både mandat och ansvar att kompetensutveckla sig själva såväl som att utveckla vår verksamhet. Vi delar våra kunskaper med varandra och skapar en arbetskultur som uppmuntrar att vara kreativ och proaktiv. Genom att tillhandahålla både interna utbildningar och externa kurser så tillgodoses medarbetarnas utbildningsbehov kontinuerligt.

Kvalitetskontroll
Genom kontinuerlig uppföljning säkerställer vi hög kvalitet i leverans och utveckling. Vi utvärderar fortlöpande våra kunders upplevelser av våra produkter och tjänster, samt har tydliga rutiner för att följa upp synpunkter och önskemål. Vår tillåtande kultur ger alla medarbetare en möjlighet att lyfta åsikter och tankar, men vi utför även årliga anonyma medarbetarundersökningar. Alla anställda på Blendow Group uppfyller lagar och relevanta krav och arbetar för att nå ständig förbättring inom sina respektive områden.

Blendow Groups miljö- & hållbarhetspolicy

Vårt hållbarhetsarbete

Kvalitet, miljö, hållbarhet och samhällsansvar är avgörande framgångsfaktorer för Blendow Groups verksamhet. Att vara ett föredöme som hållbart företag är för oss ett viktigt fokus.

Detta fokus utvecklar vi genom att:

– Sträva efter ett aktivt hållbarhetsarbete inom och utanför egna verksamheten.
– Vara lyhörd för utveckling inom vårt område och följa given lagstiftning.
– Engagera våra medarbetare i vårt hållbarhetsarbete så att de känner att de samverkar och medverkar till att skapa en bra arbetsplats samt är delaktiga i miljöarbetet.
– Engagera våra kunder i vårt hållbarhetsarbete genom att tillhandahålla tydlig information och göra det enkelt för dem att göra hållbara val.
– Fånga upp kundernas förväntningar och krav och jobbar för att överträffa dessa.
– Minska miljöpåverkan som uppkommer genom användning av naturresurser.
– Sträva efter att förebygga föroreningar utifrån våra betydande miljöaspekter.
– Vi skall göra varje möjlig åtgärd för att eliminera faror och förebygga risker och olyckor som kan leda till personskada eller skada på egendom samt miljö.
– Inköp ska baseras på tydliga specifikationer som uppfyller miljö- och kvalitetskrav.
– Vi ska säkerställa att vi har kontroll i leverantörsledet och förmedlar våra hållbarhetskrav till våra leverantörer.
– Vi ska ställa som minimikrav på våra leverantörer och underleverantörer att de känner till efterlever vår Uppförandekod som baseras på:
– FN:s Global Compact
– ILO:s åtta kärnkonventioner
– Miljöföreskrifter och gällande lagkrav
Om leverantören inte uppfyller ovanstående krav förs först en dialog med leverantören om vilken typ av förbättringsarbete vi kräver för fortsatt samarbete.

För att uppnå detta har vi ett integrerat ledningssystem och verkar för medarbetarnas engagemang i att verka för våra högt ställda krav.

Hållbarhet hos oss på Blendow Group innebär att skapa rätt förväntningar hos kunden, medarbetare och övriga intressenter och sedan svara upp mot och helst överträffa dessa. Vi förbinder oss att ständigt förbättra oss för att tillfredsställa kunders och andra intressenters behov och krav. Att följa de lagar, avtal och andra krav som ställs på oss och våra intressenter är en självklarhet. Ett sunt ekonomiskt tänkande ger oss resurser och möjlighet att beakta alla aspekter inom hållbarhet.